به سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی آرمین خوش آمدید.

آخرین اخبار

تعرفه خدمات آزمایشگاه تشخیص پزشکی سال 1395 ١٣٩٥/٤/٢
    [ ادامه ]
 
تکرار آزمایش ١٣٩٥/٢/١٦
   به گزارش بخش سلامت تبیان،چرا گاهی با وجود رعایت شرایط لازم آزمایش توسط بیمار، باز هم نیاز به تکرار ... [ ادامه ]
 
ساعات کار آزمایشگاه

ساعات نمونه گیری - - - شنبه تا چهارشنبه : 6:30 تا 19:30 پنجشنبه : 6:30 الی 15:30
سـاعـات جوابـدهی - - - شنبه تا چهارشنبه : 16 الی 18 پنجشنبه : 13 الی 15

پیام بهداشتی

  خوردن صبحانه را فراموش نكنيد تا قدرت يادگيري، تمركز، و كارایي شما در طول روز افزايش يابد.

 

  آيا مي دانيد كه ميوه وسبزي ها منبع انواع ويتامين ها، مواد معدني و فيبر مي باشند؟

 

  به یک دلیل دیگر سیگار خود را خاموش کنید.

 

  حال خوب و بد طبیعی است ، وقت حال خوبی ندارید دیگران را ناراحت نکنید.

 

  رعایت بهداشت فراتر از درمان است.

 

  مصرف نوشابه های گازدار،موجب به تاخیر انداختن حرکات و ترشحات معده می شود.

 

  پیشگیری پوسیدگی دندان در سنین مدرسه

 

  دیابت پدیده ای همه گیر  و جهانی

 

  دیابت تفاوت قائل نمی شود.

 

  ورزش کردن مرتب

 

  با مسواک صبح و شام دندان همیشه با دوام

   

  شرط اصلي سلامت زيستن، داشتن تغذيه صحيح است.

  

  خوردن صبحانه = افزايش قدرت يادگيري، تمركز، كارايي و بهره وري

 

  پخت سالم مواد غذايي = آبپز، بخارپز و كبابي


  مصرف غذاهاي چرب، سرخ شده، شور و فست فود باعث: چاقي، افزايش فشارخون، ديابت، سرطان، بيماريهاي قلبي عروقي و پوكي استخوان مي گردند.

  

  اصول الگوي صحيح غذايي: 1. متعادل 2. متناسب 3. متنوع  و 4. مكفي باشد.

 

  تغذيه صحيح مهمترين عامل دستيابي به سلامتي و پيشگيري از بروز بيماري هاست.

 

  با تغذيه صحيح مي توان از بروز بيماري هاي مزمن از جمله چاقي، پرفشاري خون، ديابت، سرطان ها و بيماري هاي قلبي عروقي پيشگيري كرد.

 

  جهت پيشگيري از بيماريهاي قلبي عروقي هفته اي 2 بار ماهي مصرف كنيد.

 

  با رعايت صحيح الگوي غذايي از بروز چاقي و بيماريهاي مزمن پيشگيري كنيم.

 

  غذاهاي چرب و شور باعث پوكي استخوان، و افزايش فشارخون مي گردد.

 

  مصرف فست فودها: چاقي افزايش فشارخون، پوكي استخوان، ديابت، سرطان و بيماري هاي قلبي عروقي را به دنبال دارد.

 

  تغذيه صحيح دركودكي، ضامن سلامتي آينده فرد است.

   

  تغذيه صحيح در ايجاد توانمندي و نشاط افراد نقش بسزايي دارد.

 

  آيا مي دانيد چاقي دوران كودكي، منشاء بيماريهاي مزمن در بزرگسالي است.

 

  روغن جامد را از برنامه غذايي خود حذف كنيد و روغن زيتون و كانولا(كلرا) را جايگزين آن كنيد.

 

  شستشوی مکرر دستها با آب و صابون یکی از راههای پیشگیری از سرماخوردگی است.

 

  به هنگام سرماخوردگی و آنفولانزار تغذیه مناسب داشته ومایعات بیشتر مصرف کنید.

 

  براي طبخ غذاها از روش هاي آبپز بخارپز وكبابي به جاي سرخ كردن استفاده كنيد.

 

  با محافظت خود در برابر بیماری آنفولانزا از دیگران نیز محافظت کنید.

 

  استرسهای روحی سیستم ایمنی بدن را تضعیف نموده و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می دهد.

سازمان های طرف قرارداد

 

دانلود فایلهای مورد نیاز مراجعه کنندگان آزمایشگاه آرمین

دانلود فونتهای مورد نیاز جهت مشاهده جوابهای آپلود شده روی سایت آزمایشگاه آرمین
   

  دستورالعمل آزمایش قند خون دو ساعته

آشنایی با تست پوستی توبرکولین یا تست پوستی مانتو (PPD)
تست (GCT) روش جمع آوری نمونه برای تشخیص کرم های سوزنی (کرمک)
دستورالعمل برای گرفتن نمونه اسپرم آزمایشات تشخیص جنسیت جنین
آمادگی های لازم جهت انجام تست تنفسی تشخیص هلیکو باکتر پایلوری(تست UBT) آزمایش های غربالگری
دستورالعمل جمع آوری ادرار 24 ساعته هورمونهای تیروییدی و هورمون کورتیسول
راهنمای نمونه گیری کشت ادرار از اطفال پسر دستورالعمل برای گرفتن خلط
راهنمای نمونه گیری کشت ادرار از اطفال دختر دستورالعمل آزمايش سيتولوژي ادرار 3 نوبته
دستورالعمل جمع آوری نمونه ادرار آزمایش غربالگری جنین(Integrated)

 آزمایش پاپ یا پاپ اسمیر (Pap Smear)

آشنایی با تست های غربالگری در زمان بارداری
آموزشهاي لازم جهت نمونه دهي صحيح ناشتا فرم آزمایشات مولکولی هپاتیت های ویروسی و HIV
نکات مورد توجه برای آزمایش پروستات P.S.A دستورالعمل جمع آوری نمونه ادرار تمیز(کشت ادرار)
پرولاکتین    
دستورالعمل جمع آوری نمونه مدفوع 3 نوبته